Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

Συνέντευξη στη Μάγδα Γαζέα.


 Ένα κορίτσι γελαστό, σεμνό, απλό, προσηλωμένο σε υψηλούς στόχους, μια σημαντική αθλήτρια που με τις διακρίσεις της κάνει περήφανη όλη την ελληνική αθλητική οικογένεια, αλλά και το νησί μας, η Μάγδα Γαζέα, δέχτηκε με προθυμία να απαντήσει στις ερωτήσεις μας. Γιατί Πολιτισμός και Αθλητισμός, στο πρόσωπο της Μάγδας δίνουν τα χέρια. Δεν έχουμε λοιπόν παρά να την ευχαριστήσουμε δημόσια για την συγκίνηση που μας χαρίζει κάθε φορά που βλέπουμε την ελληνική σημαία να ανεβαίνει στο πιο ψηλό βάθρο και να διαβάσουμε τις απαντήσεις της στις ερωτήσεις μας.

Ερωτήσεις

1.    Στον 33ο κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας, που πραγματοποιήθηκε στις 9/11, στον οποίο συμμετείχαν 43.000 δρομείς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, πήρες την τρίτη θέση (2:55.35),  με μόλις 3 λεπτά από την γιαπωνέζα Μινόρι Χαγιακούρι (2:52.06) και 1 λεπτό από την Ουρανία Ρεμπούλη (2:54:32), τη 12η συμμετοχή  σου στη διοργάνωση. Τι ένιωσες όταν τερμάτισες και τι νοιώθεις όταν περνάς ανάμεσα σε τόσο κόσμο που σε χειροκροτεί;


Απάντηση: Παρ’ όλο που ήταν η 12η συμμετοχή μου στον κλασικό Μαραθώνιο,  το δέος και η συγκίνηση που νοιώθω κάθε φορά, τερματίζοντας μέσα στον ιερό χώρο του  Kαλλιμάρμαρου, είναι απερίγραπτη. Είναι φοβερό συναίσθημα να τρέχεις 42,175 χλμ. και να ακούς το μικρό σου όνομα: «Πάμε Μάγδα». Γιατί μετά από τόσα χρόνια, ο κόσμος με ξέρει με το μικρό μου όνομα. Η δύναμη και το κουράγιο, που μου δίνουνε οι απλοί πολίτες, είναι για μένα βάλσαμο, σε αυτό το δύσκολο αγώνα.

2.     Κατάγεσαι από την Νύμφη του Βορρά, αλλά ζεις μόνιμα με την οικογένειά σου και εργάζεσαι, τα τελευταία 14 χρόνια, σε ένα Γυμνάσιο του Φιόρου του Λεβάντε, προπονούμενη στον κόλπο του Λαγανά, τη Λίμνη του Κεριού και στο Κάστρο της Ζακύνθου. Πόσο πιστεύεις ότι μας επηρεάζει ο τόπος που ζούμε στις δραστηριότητές μας και τι θα έλεγες για τη ζακυνθινή φύση και τον τρόπο που οι νεοζακύνθιοι της φερόμαστε, με την άναρχη τουριστική ανάπτυξη, τη ρύπανση από τα ημερόπλοια, την ηχορύπανση από τα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης και την αδιαφορία στις φυσικές καλλονές του τόπου;

Απάντηση: Ένα κίνητρο για να ασχοληθώ με το Μαραθώνιο, ήταν και οι φυσικές ομορφιές  του  νησιού μας, να βλέπω δηλαδή όσο περισσότερα όμορφα τοπία έχει το νησί, διανύοντας όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα. Αφήνω λοιπόν πίσω τα αρνητικά του και προσπαθώ να βλέπω τα θετικά. Είναι ό,τι πιο όμορφο, μετά από μια προπόνηση 36 χιλιομέτρων, να αντικρίζεις το γαλάζιο του Ιονίου και το καταπράσινο του τοπίου της Ζακύνθου. Παρ’ όλα αυτά, με θλίψη βλέπω τα σκουπίδια και τα μπάζα γύρω μου ή σε κάποιες πρωινές προπονήσεις στο δρόμο του Λαγανά, τα πεταμένα μπουκάλια δεξιά και αριστερά στο δρόμο… Σε μια περσινή προπόνηση μάλιστα στον Αγαλά, τη μια μέρα το βουνό ήταν καταπράσινο και την επόμενη ακριβώς μέρα, στάχτες …

3.     Το βράδυ της προηγούμενης Παρασκευής (13/11), η παγκόσμια ομοσπονδία Στίβου, γνωστοποίησε την απόφασή της για προσωρινό αποκλεισμό της Ρωσίας από κάθε διεθνή διοργάνωση (μεταξύ των οποίων και τους Ολυμπιακούς Αγώνες), μετά την έκθεση της WADA, που έκανε λόγο για εκτεταμένο ντοπάρισμα των Ρώσων αθλητών στίβου. Ποια είναι η γνώμη σου για τη χρήση τέτοιων ουσιών στην αθλητική επίδοση των αθλητών και τι θα συμβούλευες τους νεαρούς αθλητές που σκέφτονται να ασχοληθούν με τον πρωταθλητισμό και πιέζονται ή «φλερτάρουν» οι ίδιοι με την ιδέα να καταφύγουν σε χημικά μέσα προκειμένου να αυξήσουν την επίδοσή τους;


Απάντηση: Είμαι κατηγορηματικά αντίθετη  στη χρήση αναβολικών ουσιών και πολλές φορές έχουμε γίνει  γραφικοί με το σύζυγό μου στο θέμα αυτό. Θεωρώ ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε στηριζόμενοι στις δικές μας δυνάμεις, αρκεί να πιστέψουμε σε αυτές και δεν χρειάζεται να κοροϊδεύουμε τον ίδιο μας τον εαυτό και τους αντιπάλους μας καταφεύγοντας σε τέτοια μέσα. Επιπλέον είναι πάρα πολύ βλαβερό για την υγεία μας και πιστεύω ότι οδηγούνται σε αυτή τη χρήση, άτομα με χαμηλή αυτοεκτίμηση, χωρίς ισχυρή προσωπικότητα και με πολύ αλαζονεία.


4.     Τι λες στους μικρούς μαθητές σου όταν σε βλέπουν να προετοιμάζεσαι για κάθε αθλητική αναμέτρηση και όταν επιστρέφεις με ένα ακόμα μετάλλιο στις αποσκευές σου; Πόσο πιστεύεις ότι τα υγιή πρότυπα επηρεάζουν τους νέους, ποια είναι η γνώμη σου για τα πρότυπα που τα ΜΜΕ σερβίρουν στα παιδιά μας και ποιοι αποτέλεσαν για σένα τα πρότυπά σου;

Απάντηση: Σε κάθε μάθημα τονίζω στους μαθητές μου ότι πρέπει να δουλεύουνε σκληρά σε ό,τι κάνουν και να εκμεταλλεύονται τα πιο δημιουργικά τους χρόνια που είναι  αυτά που ζουν τώρα και να μην αφήνουν το χρόνο να φεύγει εις βάρος τους, για να ανταμειφτούν αργότερα. Φέρνω παράδειγμα πάντα τον εαυτό μου, που στην ηλικία τους, σε μια μεγάλη πόλη, όπως είναι η Θεσ/κη και οι αποστάσεις είναι δύσκολες, κατάφερνα να χωρέσω στη μέρα μου, δύο προπονήσεις, σχολείο, αγγλικά, φροντιστήριο και να βγάζω 19,7. Δε μετανιώνω για τους κόπους, γιατί η ζωή μου το έχει ανταποδώσει στο μέγιστο. Σήμερα δυστυχώς τα πρότυπα που προβάλλονται είναι η εύκολη ζωή, το εύκολο χρήμα και γενικά μια ζωή χωρίς αξίες, στόχους, ήθος και αρχές. Για μένα πρότυπα αποτέλεσαν τα αδέρφια μου, που πάντα δούλευαν σκληρά για να αποδώσουν το μέγιστο σε ό,τι έκαναν, έτσι κι εγώ εκμεταλλεύτηκα το ταλέντο που μου χάρισε ο Θεός για να φτάσω στις αθλητικές επιτυχίες μου.

5.     «Νους υγιής εν σώματι υγιεί»: πόσο σημαντική θεωρείς την καλή φυσική κατάσταση στην ψυχική και πνευματική ισορροπία; Έχεις σκεφτεί ποτέ, ότι κάποια μέρα θα βαρεθείς να φορέσεις τα αθλητικά σου παπούτσια και να πας για προπόνηση;

Απάντηση: Το ρητό αυτό είναι αρχή μου. Βλέπω από τον εαυτό μου πόσο καλά αποδίδω στη διδασκαλία του μαθήματος φυσικής αγωγής, όταν πριν έχω κάνει την προπόνησή μου και νοιώθω σε μεγάλη ευεξία. Έχω καθαρό μυαλό και αισθάνομαι μια πληρότητα και στο σώμα και στο μυαλό μου. Είναι γνωστό άλλωστε ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις του εξωτερικού, επιβάλουν την άσκηση στο διάλειμμα των εργαζομένων γιατί με έρευνες που έχουν γίνει, έχουν διαπιστώσει ότι οι εργαζόμενοι, αποδίδουν πολύ καλύτερα στη συνέχεια. Γι’ αυτό δεν νομίζω να σταματήσω ποτέ να τρέχω. Το τρέξιμο είναι τρόπος ζωής  για μένα. Νομίζω ότι θα αρρωστήσω, αν δεν τρέξω. Μπορεί να σταματήσω κάποια στιγμή τον πρωταθλητισμό, αλλά ποτέ τον αθλητισμό.

6.     Ποια ήταν η πιο δύσκολη διαδρομή που έχεις κάνει  ποτέ σου και τι σκέφτεσαι όταν τρέχεις.

Απάντηση: Η πιο δύσκολη διαδρομή μαραθωνίου στον κόσμο είναι ο αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας, λόγω των 20 χλμ. ανηφόρας που περιέχει, ωστόσο η ιστορικότητα και η αξία του, είναι τόσο μεγάλες, που εξισορροπούν τη δυσκολία τους. Το μυαλό μου είναι συνέχεια στο ρυθμό του αγώνα, και παρ’ όλο που διαρκεί 3 ώρες δεν προλαβαίνω να σκεφτώ  τίποτ’ άλλο. Η προσήλωσή μου στο στόχο είναι τόσο μεγάλη που δεν μου επιτρέπει  παραπάνω σκέψη.


7.     Σε πόσους αγώνες έχεις συμμετάσχει στην καριέρα σου και πόσα μετάλλια έχεις αποκομίσει;
Απάντηση: Αν αναλογιστεί κανείς ότι αγωνίζομαι από 12 χρονών (26 χρόνια) με μέσο όρο 14 αγώνες τη χρονιά, καταλαβαίνει κανείς το νούμερο.  Μαραθώνιους δρόμους έχω κάνει 18, ενώ τα πανελλήνια μετάλλιά μου είναι 28 σε διάφορες αποστάσεις.

8.     Πόσο μας βοηθάει η οικογένειά μας στο κυνήγι των στόχων μας και τι θα έλεγες για τη συμβολή της δικής σου οικογένειας στη λαμπρή σου αθλητική πορεία;


Απάντηση: Η οικογένεια είναι ακρογωνιαίος λίθος σε όλη  την πορεία της ζωής μας, έτσι  και σε μένα. Ξεκινάω λοιπόν από τους γονείς μου, που συνέχεια με παρακινούσαν και με στήριζαν σε ό,τι έκανα, για να φτάσω στη δική μου οικογένεια, με το σύζυγό μου και προπονητή μου, βράχο πάντα δίπλα μου, να φροντίζει να είμαι εγώ πάντα έτοιμη, δυνατή και απερίσπαστη στους αγώνες.  Επίσης η ευρύτερη οικογένεια  του συζύγου μου, που ζει στη Ζάκυνθο, με βοηθάει πάντα στις δύσκολες προπονητικές περιόδους, αλλά και η μικρή μου κόρη, που σαν μεγάλος άνθρωπος, καταλαβαίνει την προσπάθεια, κάνει τεράστια υπομονή και μου δίνει δύναμη κάθε στιγμή της ζωής μου.

9.     Μάγδα, ποιος είναι ο επόμενος αθλητικός σου στόχος;

Απάντηση: Οι Ολυμπιακοί αγώνες του Ρίο, το 2016, αποτελούν μεγάλο κίνητρο για μένα, καθώς λείπει μία τέτοια εμπειρία από την αθλητική μου καριέρα.  Έχω συμμετάσχει δύο φορές σε παγκόσμιο πρωτάθλημα, μία σε πανευρωπαϊκό, τρεις σε μεσογειακούς, έξι φορές σε βαλκανικούς και σε πολλούς διεθνείς αγώνες δρόμου. Πιστεύω ότι οι Ολυμπιακοί του Ρίο, είναι μέσα στις δυνατότητες των ορίων μου και θα δουλέψω πολύ σκληρά, όπως κάνω πάντα, για να πετύχω το στόχο.
Ό,τι πιο συγκινητικό ετοίμασαν τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου Λιθακιάς (υπεύθυνη η κ. Αγγελική Φουρνογεράκη) για το καλό κατευόδιο της Μάγδας στη μεγάλη αναμέτρηση του κλασικού Μαραθωνίου της Αθήνας!!!


Μάγδα, σαν γυναίκα, σαν Ζακυνθινή και σαν Ελληνίδα, εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να πετύχεις το στόχο σου. Και σε ευχαριστώ θερμά για τη συνέντευξη που μου παραχώρησες!!!


Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Τέχνης Λόγια", Νο 9 / 5092 / 18.11.2015, που διανέμεται με την εφημερίδα "ΗΜΕΡΑ ΖΑΚΥΝΘΟΥ"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου